미끄덩, 가장자리를 나선형으로 돈다 여인영 도록 24 페이지 2021
Spiraling into the Slippery Edges of a Hole
InYoung Yeo, catalogue 24 pages 2021

 
 

실재란 무엇인가?

후루룩 마셔.
미끄러지는, 내가 먹는 매끈한 피부, 단지 내 만족을 위해 먹지.
“ 진짜 ” 는 나를 둘러싸고 있는 표면이자 피부.
이건 진짜인 데다 완전히 관능적이지.
“ 진짜 ” 는 힐끗 쳐다보고 눈을 깜박이는 것. 난 잠깐일 뿐이야.
1초만 더 나이 먹으면 이미 진정성은 희미해져.
1초만 더 나이를 먹거나 1초만 더 젊어져도 이건 진짜야.
끝까지 위로 확장하고 밑으로 확장하고, 이 모든 걸 결합하는 것.

세 가지로 설명하자면,
셋이면 한 쌍이고, 둘이면 부족하고, 하나면 선다.
전체 구멍을 0으로 만든다.
“ 모든 좋은 것들은 세 개가 한 쌍으로 온다 ” 라고 그들은 말하지.
3은 전체야. 3은 신성해.
0은 완전한 구멍이야. 아슬아슬해. 입을 벌려보세요.
공생, 계층 구조.
내가 너에게 의존하고 살 수 있다는 뜻이라고?
아니 난 단지 네 미소를 원할 뿐 다른 면은 원하지 않아.
그저 당신 미소가 좋아.
거미는 다리가 많습니다.
문어는 촉수가 많습니다.
2와 1을 더했을 때 그 안에 1은 포함된 걸까요, 아니면 넘친 걸까요?
스마일~~~
미소를 지어봐~~~
그리고 한 번 더 웃으세요.
두 개의 미소와 하나의 미소가 있습니다.
첫 번째 미소는 두 번째 미소를 안심시키려는 미소인데,
그럼 나머지 미소 하나는 과잉된 건가요?
아니면 첫 번째 미소부터 과잉된 건가요?

주체, 매개체, 객체,
객체, 매개체, 주체, 그 매개체는 항상 가운데 있고,
가장자리에서 뒤집힙니다.
그래도 매개체일까요, 아니면 소비할 수 있는 또 다른 객체일까요?
나 — 그 주체, 그 매개체, 그 객체 “ 나 ” 는 세 개로 나뉜다.
소비 삼위일체.
그 매개체가 미소를 짓고, 그녀가 그 미소를 계속 유지한다.
그녀는 주제나 대상이 아니라,
통역자로서 계속 미소짓는다.
그녀는 관찰 대상으로서 다른 사람들의 만족을 위해 미소짓는다.

전체 ( whole ), 부분, 구멍,
요점은, 나는 행복하고 구멍은 비어있다는 것이다.
그 구멍을 통해 들여다보면 완전한 나를 볼 수 있다.

관찰자, 번역자, 수신자
난 그녀가 행복해하는 걸 봤어. 그녀가 행복한 게 틀림없어. 나도 행복해.
그녀를 행복하게 해.

나는 매혹된다.
새로운 감정을 찾았다, 매혹.

얼굴은 휘어지고,
얼굴이 피곤해 보인다.
맞춰주기 위해 표피가 뒤틀린다.

평평해지고,
하나의 얼굴은 당신을 봅니다. 하나의 얼굴을 볼 수 있습니다.

이것은 하나의 얼굴이며,
얼굴이 180도 왼쪽으로 구부러진다.
얼굴이 180도 오른쪽으로 구부러진다.

이것은 ‘ 0 ’ 인 동시에 많은 얼굴이자, 하나의 얼굴로 배어낸 층위이고,

이것은 하나의 정답이며,
여러 언어로.
정답은 ‘ 0 ’ 이고 선택지는 여러 개다.

이것은 ‘ 0 ’ 인 동시에 많은 질문이자, 하나의 정답으로 배어낸 대답들이고,
미끄러운 소비,

나는 혼란스럽고 나는 궁금하다
미끄러운 질문과 미끄러운 답변,
미끄덩~~
미끄러운 맛은 다 좋아요.

나선형을 돌고 돌아와, 실재란 무엇인가? 실재가 아닌 것은 무엇인가?
진짜에요.
진짜가 아니에요.

파생실재 ( hyperreality ) 2 를 상상해보라,
너무 건강해서 건강한
밝은 색
밝은 얼굴
너무 현실적이고, 너무 평평하고, 지루하다.
그 사이에: 자극,
너무 편합니다.
‘ 0 ’ 과 ‘ 1 ’ 들,
둥글게 서 있습니다
표면들,
층,
울퉁불퉁합니다
촉촉해요
통일되기 위해 차별화하고, 차별화되기 위해 통일한다.
둥글게 서서
돌아서고 일어서라.
얼굴의 차이가 표면으로 드러나면서 조직화 ( organize ) 되고,
둥근 피부와 곧은 피부.
유기체처럼 피부를 입는다.

평평함은 회절하며 휘어지고,
정리,
확장
연장
축소
접고 구부리다
방을 닫으면, 방을 열면,
숨을 내쉬고
입을 다물고 웃으세요
입을 벌리고 웃으세요
평평해지고, 휘어지고,

나선형 고리로 돌아와, 실재란 무엇인가?
0과 1 사이의 공간이다.
쾌락의 공간이 내 주위 전체를 감싼다.

구멍 ( HOLE ), 전체 ( WHOLE ), 오르가즘 ( ORGASM ), 그리고 유기체 ( ORGANISM ) 의 대문자

꺼내고,

거부하고, 뿅!
뿅!
통일 ( unification )
통째로 삼켜요.
욕망하고,
객체화
바람직한 변화—발효.
이 유기체는 멀리까지 이동했다. 소금을 통해, 물을 통해, 닫힌 공간과
열린 공간에서. 새롭게 상상하고 응용하고 당연한 것으로 여겨지며,
때로는 눈에 보이지 않는 경우도 있다.
맛있어요.

욕망을 향해 다시 접히고, 나선형으로 다시 돌아가,

나선형으로 돌아가,

나선형으로 다시 돌아가.

Performance: In Simulation (excerpt)
SCRIPT written by InYoung Yeo, Sarah Reve Mohr

What’s real?
Slurp.
Slip, the slimy skin I eat, I eat because it serves my content. “Real” is the surface that surrounds me, it’s my skin.
It’s real and absolutely voluptuous.
“Real” is a glimpse, a blink of an eye, I, it’s ephemeral. Turning one second older, it already lacks authenticity.
It’s real one second older and or younger. Extend it all the way to the end and back up and down and combine it all.

in threes
Three's a pair, two’s a lack, and one’s just erect.
Zeros a whole hole.
“All good things come in threes”, they say.
Three is a whole, is holy.
Zero is a whole hole. It’s hole-y. Open your mouth and you’ll see. A symbiosis, a hierarchy.
Does that mean I can live off of you?
I just want your smile, but not the other side.
I love your smile.
A spider has many legs.
An octopus has many tentacles.
It’s two and one combined—but is one included or the surplus for the two’s reassurance?
Smile,
Smile again,
And one more smile.
Two smiles and one smile,
is the last smile surplus to reassure the first two,
Is the first smile a surplus?

subject, mediator, object,
Object, mediator, subject, the mediator is always in the middle, the edges and flips around.
Is it still a mediator or just another object to consume? I—the subject, the mediator, the object, “I” comes in threes. Consumption trinity.
The middle smiles and keeps her smile.
She keeps smiling not as a subject or an object
but as an interpreter.
She smiles in content for others as an observee.

whole 4, part, hole,
The whole idea is that I am happy and the hole is empty.
So I look through the hole and I only see a whole me, neither complete nor organized or arranged.

observer, interpreter, the observed
I saw her being happy, she must be happy, I am happy. Keep her happy.

I’m fascinated.
I find another emotion, it’s fascination.

A face curves,
My face feels laborious.
It’s defaced as I self-efface.

it flattens,
One face sees you. You see one face.

It’s one face,
The face curves 180 degrees left.
The face curves 180 degrees right.

it’s zero and many faces, layers carved out into one face,

it’s one answer,
In multiple tongues 5.
It’s zero answers and multiple options.

it’s zero and many questions, answers carved out in one answer,
Slippery consumption,

I’m confused and I’m curious,
Slippery questions and slippery answers,
I love the taste of anything slippery.
The whole surface of holes of my tongue

spiral back, what’s real? And what’s not real?
It’s real.
It’s not real.
It’s hyperreal.

Imagine hyperreality,
Hyper healthy
Bright colors
Bright faces
So real, it hurts, so flat, it bores.
Inbetween: stimulation,
it’s so comfortable.
zeros and ones,
Round and erect
It sur-faces,
Layers,
Bumpy
Moist
it differs to unite, it unites to differ
Round and erect,
Go around and stand
organizing as the faces surface,
Round skin and straight skin
Re-surface into an organism.

the flat curves,
Organize,
Expand
Extend
shrink
Fold bend
close the room, open the room
breathing out
Close your mouth and smile
Open your mouth and smile
It flattens, it curves

spiral back, what’s real?
The liminal space between 0 and 1.
Pleasureable spaces all around

the capital ‘O’ in HOLE, WHOLE, ORGASM and ORGANISM,

eject,

reject, Pop!
Pop!
in unification
Swallow in whole.
Desire,
Objectification
A desirable transformation—fermentation.
This organism traveled a long way. Through salt, through waters, in closed and open spaces. Re-Imagined, appropriated, taken for granted, sometimes invisible.
Tasty.

fold back into desire and spiral back,

spiral

And spiral back.



© InYoung Yeo All Rights Reserved